MONOTSUKURI モノ造り

Za Mazdu je proizvodnja automobila doista oblik umjetnosti i monotsukuri je japanski izraz koji znači „umjetnost stvaranja predmeta“. Uključuje praktični dio – planiranje proizvoda, dizajn, razvoj i proizvodnju, no obuhvaća i osjećaj ponosa, posvećenosti i vještine u potrazi za inovacijom. Prije proizvodnje je ručna izrada bila ključna faza razvoja vozila u Mazdi. Na primjer, prije nego što se prenese u digitalni oblik, uvijek će se najprije raditi i oblikovati glineni model automobila u prirodnoj veličini. „Vjerujemo da oblik koji na iskren i pažljiv način izrade ljudske ruke dobiva dušu“, izjavio je Ikuo Maeda.

 

MOTTAINAI もったいない

Mottainai je japanski izraz koji dolazi od riječi mottai (važnost) i nai (nedostatak nečega). Ukratko, znači „nemoj biti rasipan“. Mazda je vrlo strastvena u vezi s konceptom mottainai i nastoji štedjeti i reciklirati što više resursa, bez obzira na to radi li se o obnovljivoj energiji u tvornici, ponovnoj upotrebi plastike ili upotrebi održivih materijala poput pluta u dizajnu unutrašnjosti {...}

 

 

MUSUBU 結ぶ

Japanska riječ za „vezanje“ ima dublje filozofsko značenje u Mazdi. Musubu se odnosi na stvaranje jake veze. Inspirirana drevnom umjetnosti vezanja čvorova, Mazda je taj izraz uspješno iskoristila kada su u pitanju šavovi modela Mazda CX-60, kao što se može vidjeti u nastavku.

 

SORI 反り

Sori opisuje proces stvaranja linija uz staloženost i uravnoteženost. To se najbolje primjećuje u japanskoj arhitekturi i zakrivljenosti oštrice samurajskog mača prikazanog kao primjer na slici u nastavku. Sori možete vidjeti u upečatljivim krivuljama u obliku slova S kada svjetlost zapleše na boku Mazdinih automobila. To je ključan dio dizajna Kodo jer metalne strane automobila doista oživljavaju uz svjetlost.

 

TAKUMI 匠

Mazdin takumi odnosi se na posvećene majstore i majstorice koji dizajniraju i grade vozila, bruseći svoje vještine dugi niz godina. Svaki takumi ima domenu u kojoj je specijaliziran, npr. tkanina, glina ili metal, i uzima naučnike kako bi se njihove tehnike prenosile dalje u budućnost. Ti majstori i majstorice beskompromisno su posvećeni svojoj misiji da Mazdina vozila grade s vrhunskom preciznošću.

 

 

TAKUMINURI 匠塗り

Kako postići da robot usvoji vještine umjetnika u lakirnici? Tako da se razvije takuminuri ili „majstorsko lakiranje“, računalni upravljački sustav koji oponaša način na koji bi takumi majstor ručno lakirao Mazdu. Uz Mazdine inovativne boje poput boje Soul Red Crystal koja naglašava dizajn Kodo, od ključne je važnosti postići savršenu završnu obradu lakom. Više o Mazdinim tehnikama lakiranja otkrijte ovdje.

 

 

 

UTSUROI 移ろい

Utsuroi odražava promjene u prirodnoj svjetlosti kako se mijenjaju godišnja doba. Za Mazdu, razumijevanje izraza utsuroi dizajnerima omogućuje da postanu majstori svjetlosti i sjene kako bi dizajnirali vozila koja odišu životom. „U Mazdi želimo stvarati dizajn koji ljudima daje osjećaj da je automobil živo biće“, rekao je Ikuo Maeda, Mazdin globalni voditelj dizajna.

 

 

 

YOHAKU 余白

Ponekad, kada se radi o dizajnu, jednako je važno ono što se izostavi kao i ono što se uključi. Yohaku znači „ljepota praznog prostora“ i to je tehnika koja se koristi u tradicionalnim japanskim umjetnostima, kao i u Mazdinim automobilima. „Vrlo je važno prostor učiniti prekrasnim“, izjavila je Mai Utugawa. Yohaku pomaže u stvaranju prekrasnih dizajna vanjštine i opuštene unutrašnjosti Mazdinih automobila.

 

 

Hacho 破調


Hacho znači „isprekidani ritam“. To je dizajnerska tehnika koju koriste Mazdini dizajneri kako bi stvorili unutrašnji prostor koji je istovremeno umirujući i nadahnjujući. „To je udobni nemir“, izjavila je dizajnerica unutrašnjosti Mai Utagawa. Pažljivim odabirom materijala usklađenog s promjenama u svjetlosti, Mazda primjenjuje hacho kako bi se postigao dizajn putničkog prostora obogaćen emocijama.

HASHIRU YOROKOBI 走る歓び


Taj izraz opisuje samu dušu Mazde i znači „proslava vožnje“. Radi se o načelu koje se primjenjuje na svaku Mazdu, od supermini vozila do SUV-a i sportskog automobila. Ono je u središtu Mazdinog vjerovanja da automobili nisu samo prijevozno sredstvo jer obogaćuju živote svojih vozača i putnika.

 

 

 

 

Jinba Ittai 人馬一体


U prijevodu „jedinstvo konja i jahača“, izraz jinba-ittai odnosi se na intuitivnu vezu između Mazde i njezinog vozača. To je baza na kojoj Mazdini dizajneri i inženjeri temelje svoj rad. Izraz se prvi put upotrijebio tijekom razvoja modela MX-5 Miata, no primjenjuje se na sve Mazdine modele. Ako osjetite to jedinstvo između sebe i svog automobila, ako on reagira točno onako kako želite, doživjet ćete udobnu, sigurnu i zabavnu vožnju.

 

 

 

 

Kaicho 諧調


Kaicho ili „harmonija“ je filozofija koja Mazdinim inženjerima pomaže u odabiru raznih materijala i tekstura koji se doista međusobno nadopunjuju. „Želimo da ljudi osjete taj profinjen i temeljit ručni rad“, kaže Utagawa. Upravo ta posvećenost detaljima čini Mazdinu unutrašnjost tako prekrasnom.

 

 

 

Kansei 感性


Kansei opisuje Mazdin pristup inženjerstvu s emocijama. Radi se o povezivanju ljudi s proizvodima tako da se tijekom procesa dizajna uzmu u obzir njihovi osjećaji. Kansei inženjerstvo ima važnu ulogu u svakoj dodirnoj točki u Mazdinom automobilu, od načina na koji se otvaraju i zatvaraju vrata do pojedinačnih prekidača.

 

 

 

Kodo 魂動


Kodo je Mazdina jedinstvena riječ koja znači „duša pokreta“. Odnosi se na filozofiju cjelokupnog dizajna koju je predstavio Mazdin voditelj odjela dizajna, Ikuo Maeda, koji je izjavio da „udahnjuje život u metal jer Mazda vjeruje da je automobil puno više od pukog prijevoznog sredstva“. Namjera je dizajna Kodo stvoriti dirljivu emocionalnu vezu između automobila i njegovog vozača.

 

 

 

 

Ma 間


Ma je japanski koncept negativnog prostora. Opisan je kao „tišina između nota koje čine glazbu“. Ne radi se samo o minimalističkoj estetici, već davanju metafizičke svrhe praznini. Na primjer, čiste linije i namjerno postavljeni objekti u tradicionalnom japanskom domu naglašavaju prazan prostor oko njih. Mazdini dizajneri crpe nadahnuće iz ma, stvarajući prostore koji odišu mirom.

 

Mazda マツダ

 

Riječ Mazda se kao naziv tvrtke počela koristiti 1984. godine. Prije toga tvrtka se zvala Toyo Kogyo Co. Ltd, dok je riječ Mazda bila naziv robne marke. Riječ je izvedena iz prvog proizvedenog vozila, kamiona s tri kotača s nazivom Mazda-Go (na japanskom je Go vrsta ili broj). Kamion je nazvan po osnivaču tvrtke, Jujirou Matsudi, a način pisanja inspiriran je Ahurom Mazdom, zoroastrijskim bogom harmonije, inteligencije i mudrosti, čije se ime izgovara isto. Ključni rukovoditelji tvrtke Toyo Kogyo Co Ltd. interpretirali su Ahuru Mazdu kao simbol uspona automobilske civilizacije i kulture.

 

 

 

UTKANA INSPIRACIJA

Otkrijte što je to što Mazdu čini jedinstvenom, ekspresivnom, individualnom robnom markom. Pripremili smo najinspirativniji sadržaj o tome što se događa u našim automobilima, kao i o tome kamo vas mogu odvesti.

Spremni za ukrcaj?

Evolucija ikone

Stvaranje legende: saznajte što je bilo potrebno kako bi Mazda CX-5 postala jednim od najprodavanijih SUV-ova u svom razredu.

SAZNAJTE VIŠE
NAJBOLJE VOŽNJE NA SVIJETU

Pridružite se Mazdi na uzbudljivim putovanjima uz norveške fjordove, portugalskom obalom i kroz japanske planine.

SAZNAJTE VIŠE
JEDINSTVEN JAPANSKI DIZAJN

Istražite razloge zbog kojih je Mazda postala poznata po legendarnom dizajnu. Naši Takumi majstori primjenjuju jezik oblika i prostora kako bi stvorili osjećaj dinamičnog pokreta.

SAZNAJTE VIŠE
PRAKTIČNOST I PERFORMANSE

Sjednite u ovaj legendarni kabriolet i odvezite se na izlet na vanjske Hebride. To je priča o okretnosti, prekrasnim vizurama i neočekivanim rješenjima.

SAZNAJTE VIŠE
UPOZNAJTE TVORCE

Mazde CX-5 ne bi bilo bez dizajnera. Dana im je sloboda da slijede svoju inspiraciju kako bi Mazdinu viziju i filozofiju pretvorili u najprodavaniji SUV.

SAZNAJTE VIŠE